Barion Pixel
+36 20 98 60 200 / info@pritykalyha.hu

ÁSZF

 

Általános Szerződési Feltételek

(ÁSZF)

A Szolgáltató Online Felület Általános Szerződési Feltételei

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

 

Az Általános Szolgáltatási Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a Prity Hungary Kft. (székhely: 2131 Göd, Németh László u 10./b , adószám:22619936-2-13), mint szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató) által a www.pritykalyha.hu internetes oldalon (a továbbiakban Weboldal vagy Honlap, vagy Webáruház) üzemeltetett Webáruház online szolgáltatás igénybevételének igénybe vevő (a továbbiakban: Vevő) általi használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Mindezért kérjük, hogy minden esetben csak akkor vegye igénybe a Weboldalon elérhető Webáruház szolgáltatásainkat, amennyiben a fent nevezett ÁSZF minden pontjával egyetért, és azokat magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.

Tájékoztatjuk, hogy jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (tehát nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal. Az ÁSZF letölthető az alábbi linkről: https://www.pritykalyha.hu/vasarlasifeltetelek

Jelen ÁSZF által nem tartalmazott, a Weboldal használatához szükséges technikai információkat a Honlap tartalmazza. A felhasználó a Weboldal használatával egyidejűleg elfogadja és tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

A Vevő a Honlapot kizárólag saját felelősségére és kockázatára használhatja és egyetért azzal, hogy a Prity Hungary Kft. nem vállal semmilyen felelősséget a használat során esetlegesen felmerülő vagyoni és nem vagyoni jellegű károkért. A Prity Hungary Kft. nem vállal felelősséget továbbá a Honlap használói által tanúsított magatartásért, a Vevő kizárólagosan és teljes mértékben saját maga felel saját magatartásáért. A Vevő kötelessége gondoskodni róla, hogy a Weboldal használata során sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sérthessen meg jogszabályokat vagy ne sérthesse harmadik személyek jogait.

A Weboldalon történő vásárlás feltétele, hogy a Vevő magára nézve kötelezően elfogadja jelen ÁSZF-et, és erről a megrendelés során jognyilatkozatot tegyen. Jelen ÁSZF elfogadásával a Vevő elismeri, hogy a Webáruházban tett megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.

Szolgáltatásunkat minden jogképes természetes (fogyasztó) és jogi személy jogosult igénybe venni, amennyiben elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-et, illetve a jelen Weboldalon közzétett tudnivalókat, vásárlási feltételeket.

A Honlap, a szerzői jogokról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 7. paragrafusa szerinti gyűjteményes műnek minősül (tartalmának összeválogatása, elrendezése vagy szerkesztése egyéni, eredeti jellegű) és ez alapján szerzői jogi védelemben részesül akkor is ha tartalmi elemei nem részesülnek, illetve nem részesülhetnek szerzői jogi védelemben. A gyűjteményes mű egészére a szerzői jog a szerkesztőt – ez esetben a Prity Hungary Kft-t illeti, ez azonban nem érinti a gyűjteménybe felvett egyes művek szerzőinek és kapcsolódó jogi teljesítmények jogosultjainak önálló jogait. A Honlap felületén, valamint az azon keresztül megrendelt szolgáltatások teljesítése során valamennyi tartalom esetén a Prity Hungary Kft a szerzői jog jogosultja vagy az eredeti jogosult által feljogosított felhasználója.

II.A WEBÁRUHÁZ ÜZEMELTETŐ SZOLGÁLTATÓ ADATAI:

Cégszerű elnevezés: Prity Hungary Kft.

Képviseletére jogosult ügyvezető: Dr. Badó László

Bejegyzett székhely: 21131 Göd, Németh László u. 10./b

Adószám: 22619936-2-13

Közösségi adószám: HU22619936

Cégjegyzékszám: 13-09-179680

Elektronikus elérhetőség: pritykalyha@gmail.com

 

III.A FELEK KÖZÖTTI SZERZŐDÉS

 

Termékelérhetőség, árukészlet és ár megjelölése

A Webáruházban feltüntetésre kerülő árak és készletinformációk tájékoztató jellegűek, árukínálatunk és a raktáron lévő termékeink mennyisége folyamatosan változik.

A kínált termékek rendelkezésre álló mennyisége a külső beszállítóink és a folyamatos értékesítések függvényében változhat.

A Webáruházban megjelenő vételár változtatásának jogát fenntartjuk, a vételár módosítása azonnali hatállyal életbe lép a Weboldalon történő megjelenéssel.

A készlet adatokat a rendszerünk tárgymunkanapot követően frissíti, így előfordulhat, hogy a megrendelés beérkezéséig az adott áru készlete időközben elfogyott. Erről a Vevőt e-mailben vagy telefonon haladéktalanul tájékoztatjuk, és jogában áll a megrendeléstől elállni.

A rendelés leadásának folyamata:

A Webáruházban minden egyes terméknek saját termékoldalt hoztunk létre. A megrendelni kívánt terméket annak saját termékoldalán található "Kosárba” gomb megnyomásával tudja az online kosarába helyezni.

Ha minden megrendelni kívánt terméket a kosarába helyezett, a Weboldal fejlécén elhelyezett "Kosár” gombra kattintva tekintheti meg annak tartalmát. A Kosár számolja a megrendelt termékek értékét, itt a rendelni kívánt darabszám tetszés szerint változtatható. Amennyiben a Kosár tartalmát megfelelőnek találja a vásárlási szándéka megerősítéseként a "Kifizetés” gomb megnyomása szükséges, amely után lehetőség nyílik a rendelés áttekintésére. Az első űrlap a számlázási információk kitöltésére vonatkozik. Ezen a felületen a számlázási cím, valamint a kapcsolatfelvételhez és a rendelés visszaigazolásához szükséges személyes adatok megadására van szükség. Továbbá itt van lehetőség a céges számlaigény jelzésére is. A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki, amit legkésőbb a termék átadásakor a Vevő birtokába juttat. A "Folytatás” gombra kattintva kerülünk a második űrlap (szállítás űrlap) felületére. Itt a postai szállítmány, a céges futárszolgálat vagy a személyes átvétel lehetőségét választhatjuk. A számlázási címtől eltérő szállítási cím szintén ezen az űrlapon adható meg. Ismét a „Folytatás” gombra kattintva kerülünk a fizetési mód kiválasztására szolgáló űrlapra.

A jelenleg választható fizetési módok:

utánvétes fizetés

banki átutalás

bankkártyás fizetés 

Banki átutalás esetén a Vevő a megrendelt termékek szállítási díjjal növelt bruttó vételárát azok kiszállítását, illetve személyes átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató az MKB Bank Nyrt.-nél vezetett 10300002-10684368-49020018 számú bankszámlájára eseti átutalással. Az átutalási megbízás megadásakor a közlemény rovatban a megrendelés számát minden esetben kérjük megadni. A számlát a Vevő a megrendelt termékek kézhezvételekor kapja meg. Amennyiben a vételár a megrendelést követő második (visszaigazoló) email elküldésétől számított 15 nap elteltével sem érkezik meg a Szolgáltató fent megadott számlaszámára a Szolgáltató törli a megrendelést és nem köteles a fizetési határidő lejártát követően teljesíteni a megrendelést. A megrendelés törléséről a Vevőnek email üzenetet küldünk.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013

A Webáruház fizetési űrlapján kiválasztott fizetési módtól a Vevő csak a Szolgáltató előzetes hozzájárulásával térhet el.

Abban az esetben, ha a már kiszállított áru vételárát a Vevő nem tudja megfizetni, vagy az áru a Szolgáltató hibáján kívüli okokból nem adható át, a Vevő köteles a Szolgáltatónak az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megtéríteni.

A fizetési mód kiválasztása és a „Folytatás” gomb megnyomása után kerül a Vevő arra az oldalra, ahol ellenőrizheti a korábban megadott szállítási, számlázási valamint fizetési adatok helyességét, illetve itt van lehetőség ezek módosítására és az ügyfélszolgálatnak szóló megjegyzés hozzáadására. Az elolvasott felhasználási feltételek elfogadását bejelölve valamint esetlegesen a hírlevelekre és speciális ajánlatokra való feliratkozást jelölve tudja a Vevő befejezni a rendelést az erre szolgáló gombra kattintva.

A Vevő a megrendelés leadásával kijelenti, hogy az ÁSZF és a Weboldalon közzétett tudnivalókat, egyéb vásárlási feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismerte el és a személyes adatai kezeléséhez a hozzájárulását megadta.

A Szolgáltató a megrendelést csak akkor fogadja be, ha a Vevő a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot megadja.

A Honlapon történő vásárláshoz a regisztráció nem kötelező. Ugyanakkor az a jövőben történő vásárlásokat megkönnyíti így amennyiben a vásárló regisztrálni kíván, úgy azt megteheti, ha a Weboldal fejlécén elhelyezett Kazán Szakáruház gombra kattint és az onnan megnyílt menüből a regisztráció feliratot választja. A rendelés leadását követően egy automatikus e-mail üzenetben értesítjük a rendelés befogadásáról, ebben rögzítésre kerül a megrendelt termék mennyisége és a Honlapon közzétett ár. Ez a rendelés beérkezéséről szóló e-mail nem minősül a megrendelés visszaigazolásának sem a termék ára, sem annak elérhetősége vonatkozásában. Webáruházunkban a termékek az általános forgalmi adót már tartalmazó bruttó vételárral vannak feltüntetve. A termék vételár nem tartalmazza a szállítási költséget.

A termékszámlát a Prity Hungary Kft. állítja ki.

Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

Az adatbeviteli hibáknak a megrendelés elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:

– a "Kosár” tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető,

– a megadott személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, stb…) a rendelés leadásának folyamata során bármikor ellenőrizhetők, változtathatók. Bármelyik már kitöltött űrlapról visszatérhet a megrendelő az előző űrlapra módosítás, vagy ellenőrzés céljából.

A megrendelés elküldését követően, ha módosítani kíván a rendelésén, beleértve a megadott személyes adatokat is, kérjük, haladéktalanul jelezze azt a pritykalyha@gmail.hu e-mail címen, vagy a +36-20-9860200-as telefonszámon. Fontos, hogy a megrendelés elküldését követően ezt mielőbb tegye meg. Amennyiben a megrendelést törlő szándékát azt követően jelzi, hogy a Szolgáltató már átadta a megrendelt terméket a fuvarozónak, abban az esetben már csak a 3. pont szerinti elállásnak van helye.

Az adásvételi szerződés létrejötte:

A Webáruházban online módon (elektronikusan) leadott megrendelés alapján létrejött szerződés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amely szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató nem iktatja azt, és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.

A szerződéskötés nyelve a magyar.

A megrendelés Szolgáltató részére elektronikus úton történő megérkezése a Vevő részéről igénybejelentésnek (ajánlatnak) minősül. Az igénybejelentés megérkezéséről a Webáruház automatikus email üzenetet küld, azonban ez nem jelenti a Vevő igénybejelentésének elfogadását.

A szerződés akkor jön létre, ha a Szolgáltató – a vásárlói igénybejelentés megérkezéséről szóló e-mail üzenetét követően – a raktárkészlet ellenőrzése után- a megrendelés teljesíthetőségéről visszaigazolást küld újabb elektronikus üzenetben a Vevőnek.

A megrendelés Vevő általi elküldésével és annak Szolgáltató általi bármely pozitív visszaigazolásával (szóban vagy írásban) az adásvételi szerződés létrejön.

Mind az igénybejelentés, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

Amennyiben a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve a Vevő ajánlati vagy szerződéskötési kötelezettsége automatikusan megszűnik. Szolgáltatót nem terheli felelősség az esetlegesen abból eredő károk tekintetében, hogy az általa elküldött visszaigazolás rajta kívül álló okból – Vevő által megadott nem megfelelő e-mail cím, levelező szolgáltató technikai vagy egyéb hibája – tévesen, olvashatatlanul vagy a spam (levélszemét) mappába érkezik meg. A visszaigazolás ebben az esetben is a Vevő számára hozzáférhetőnek minősül. Az előbbiekre tekintettel a megrendelés során bizonyos kevésbé megbízhatónak ítélt e-mail cím szolgáltatók (mint pl.citromail.hu, freemail.hu) használata nem javasolt, mivel ezek esetében gyakran előfordulnak a fent említett hibák.

Abban az esetben amennyiben a termék nincs raktárkészleten úgy a várható legkorábbi szállítás időpontjáról elektronikus üzenetben vagy telefonon haladéktalanul értesítjük a Vevőt, aki a tájékoztatást nyugtázza, vagy törölheti megrendelését elektronikus üzenetben.

Ebben az esetben a szerződés azon a napon lép hatályba, amikor a Szolgáltató a szállítás tényleges napját a Vevő számára visszaigazolta, és a Vevő a teljesítés bekövetkeztének várható idejét nyugtázta (nem törölte a megrendelését).

 

SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK

Termékszállítás

Személyes átvételre van lehetőség.

A termék kiszállítása házhozszállítással történik. A szállítást a Webáruház saját szállítója végzi.

Több termék vásárlása esetén, azok kosárba helyezése után, kiszámításra kerül a teljes szállítási költség, amelyet a rendelést visszaigazoló második e-mailben is feltüntetjük. A visszaigazolt szállítási díjon felül egyéb költséget (pl. utánvételi díj) nem számítunk fel.

Szállítási díjak:

Bruttó 149 999 Ft alatti vásárlás esetén bruttó: 12 700 Ft

Bruttó 150 000 Ft és 199 000 közötti vásárlás esetén: bruttó: 15 240 Ft

Bruttó 199 000 Ft feletti vásárlás esetén: bruttó: 20 000 Ft

 

A szállítási díj a megrendelés Magyarország területén történő kiszállítására vonatkozik.

A szerződés hatálybalépésétől számított 2-10 munkanapon belül vállaljuk a termék kiszállítását, de a szállítási határidő a saját raktárkészlettől függően változhat.

A Vevő által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből vagy hibás/ késedelmes kiszállításból eredő károkért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

A Webáruházban rendelt termékek kiszállítási sikertelensége – legyen az bármelyik szállítmányozó-, és ezáltal a megrendelés nem teljesítése nem róható fel a Szolgáltató részére abban az esetben,

ha a Vevő által megadott szállítási cím nem megközelíthető a Szolgáltató által használt gépjárművek bármelyikével,

a Vevő rossz szállítási címet, telefonos elérhetőséget adott meg feladó részre,

a Vevő egyéb saját hibája, problémája okán nem veszi át a küldeményt.

A pontos szállítási díjakról a Weboldalon a Szállítás menüpontban tájékozódhat. A házhozszállítás díja magába foglalja a megrendelt termék eljuttatását a raktártól a rendeltetési helyig.

A házhozszállítás pontos időpontjának egyeztetését a futárszolgálat közvetlenül a Vevővel végzi. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban megkísérli a kiszállítást.

A megrendelt terméket a szállítási értesítéstől számított 10 munkanapig tároljuk, amennyiben ezen időtartamon belül nem kerül átvételre, és a Vevő nem jelzi írásban a Szolgáltató felé a későbbi átvétel igényét, úgy a megrendelés törlésre kerül, melyről elektronikus üzenetben értesítjük, és az esetlegesen már átutalt vételárat visszautaljuk.

A házhozszállítás során a terméket az átvételkor kérjük vegye ki a csomagolásból, nézze át, hogy nincs-e bármilyen sérülés a kiszállított készüléken vagy ha a termék dokumentációja esetleg hiányos, kérjük kifogását írásban mindenképp jelezze a szállítólevélen.

Személyes átvétel

A Vevőnek lehetősége van a megrendelt terméket a Szolgáltató székhelyén (2133 Sződliget, Sirály utca. ) létesített bemutatóteremben személyesen átvenni.

A Vevőt e-mailben tájékoztatjuk arról a legkorábbi dátumról, amikortól lehetőség van a terméket személyesen átvenni, időpontegyeztetésre telefonon kerül sor.

A megrendelt terméket a szállítási értesítéstől számított 10 munkanapig tároljuk, amennyiben ezen időtartamon belül nem kerül átvételre, és a Vevő nem jelzi írásban a Szolgáltató felé a későbbi átvétel igényét, úgy a megrendelés törlésre kerül, melyről elektronikus üzenetben értesítjük, és az esetlegesen már átutalt vételárat visszautaljuk.

Csomagolás

Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét.

Vételár megfizetése

Webáruházunkban jelenleg az alábbi formában fizethet:

készpénzben a futárnak az áru átvételekor (ingyenes utánvét)

Készpénzben, bemutatótermünkben telefonon egyeztetett időpontban (2133 Sződliget, Sirály utca.)

banki átutalással

online bankkártyás fizetéssel a Barion rendszerén keresztül

Banki átutalás vagy online bankkártyás fizetés esetén a Vevő a megrendelt termékek szállítási díjjal növelt bruttó vételárát azok kiszállítását, illetve személyes átvételét megelőzően fizeti meg a Szolgáltató MKB Bank Nyrt.-nél vezetett 10300002-10684368-49020018 számú bankszámlájára eseti átutalással vagy a Barion Payment Zrt online fizetési rendszerén keresztül végrehajtott fizetéssel. Az átutalási megbízás megadásakor a közlemény rovatban a megrendelés számát minden esetben kérjük megadni. A számlát a Vevő a megrendelt termékek kézhezvételekor kapja meg. Amennyiben a vételár a megrendelést követő második (visszaigazoló) email elküldésétől számított 15 nap elteltével sem érkezik meg a Szolgáltató fent megadott számlaszámára a Szolgáltató törli a megrendelést és nem köteles a fizetési határidő lejártát követően teljesíteni a megrendelést. A megrendelés törléséről a Vevőnek email üzenetet küldünk.

A Webáruház fizetési űrlapján kiválasztott fizetési módtól a Vevő csak a Szolgáltató előzetes hozzájárulásával térhet el.

Abban az esetben, ha a már kiszállított áru vételárát a Vevő nem tudja megfizetni, vagy az áru a Szolgáltató hibáján kívüli okokból nem adható át, a Vevő köteles a Szolgáltatónak az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megtéríteni.

Banki átutalás esetén csak a szállítási díj összegével növelt vételár bankszámlánkon történő jóváírását követően tudjuk kiszállítani a megrendelt terméket.

VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÁS A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS, FELMONDÁS JOGÁRÓL

 

Amennyiben Ön a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (fogyasztó), 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szolgáltató és Ön között jelen ÁSZF szerint létrejött szerződéstől.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, illetve több termék szolgáltatása esetén attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átveszi.

Ha élni kíván elállási/felmondási jogával, úgy köteles eljuttatni elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát a Prity Hungary Kft. részére a 213  Göd, Németh László u 10./b. címre postán, vagy a pritykalyha@gmail.com email címre elektronikus levél formájában.

Erre a célra felhasználhatja jelen ÁSZF mellékletében található elállási/felmondási nyilatkozat-mintát.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai:

A Vevő köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a Vevő visszaküldi a terméket.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. A Szolgáltató vállalja a termék visszaszállítását amennyiben ezt a Vevő kéri, a visszaszállítás összege megegyezik a házhozszállításnál megállapított díjjal.

Ha a Vevő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Vevő által megfizetett valamennyi szolgáltatás vételárát, ebből levonva a visszaszállítás költségét, amennyiben ezt a lehetőséget a Vevő kérte a Szolgáltatótól, tekintve hogy a visszaszállítás költsége a Vevőt terheli. A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügyletnél alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. A Szolgáltató a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg át nem vette a visszaküldött terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

A termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

Milyen esetben élhet a Vevő a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő – választása szerint – élhet a termékszavatossági jogával vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg a Vevőt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti a Vevő a termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

A Vevő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Vevő nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

VII. JÓTÁLLÁS

A Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama egy év. A jogszabályon alapuló jótállás mellett a termék gyártója további jótállási kötelezettséget vállalhat, melyek a jogszabályon alapuló jótállástól eltérő feltételeket is tartalmaznak. Ezért a vásárlást, valamint a nem jogszabályon alapuló jótállási igénye érvényesítését megelőzően a jótállási jegyen szereplő feltételeket a Vevőnek javasolt áttanulmányozni.

A konkrét megvásárolt termék jótállási időtartamát a termékhez csatoltan megküldött jótállási jegy tartalmazza. A jótállási igény a jótállási jegyen feltüntetett határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a f a fogyasztási cikkre a Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a Prity Hungary Kft.-t megillető jogok a szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a Vevőre. A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A jogszabályon alapuló jótállás keretében milyen esetben élhet a Vevő a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet alapján köteles jótállásra.

Jótállási igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a Vevőnek kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot a Vevő bemutatja.

A Vevőt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A Vevő a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

A Vevő a jótállás alapján kijavítást vagy kicserélést kérhet, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A jótállás alapján a Vevő az igényeit a szerződés teljesítésétől számított egy éves jogvesztő határidőn belül érvényesítheti.

Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A Szolgáltató által értékesített termékekre vonatkozó szabályok

a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú kormányrendelet

a 2014.05.15. napja után vásárolt termékekre vonatkozóan a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

 

VIII. KIFOGÁSOK RENDEZÉSÉNEK MÓDJA

A termékkel kapcsolatos minőségi reklamációval kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a pritykalyha@gmail.hu email címen.

Amennyiben az esetlegesen fennálló jogvita, panasz nem, vagy nem a Vevő igényének megfelelően rendeződött, úgy további panaszával a Vevő fordulhat:

a lakóhelye szerint illetékes Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Hatóságához. (A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság elérhetőségei: www.nfh.hu)

Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez. A békéltető testületek elérhetőségeit a http://jarasinfo.gov.hu/ honlapon érhetik el.

A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelésének bíróság előtti jogérvényesítésére a Polgári Törvénykönyv és a Polgári perrendtartás szabályai szerint.

 

 

Vonatkozó jogszabályok:

2001. évi CVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet

fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. Korm.rendelet

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Korm.rendelet

JOGVITA RENDEZÉSE AZ ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORMON

Amennyiben a Vevő szokásos tartózkodási helye Magyarországtól eltérő uniós tagállamban található, a társaságunkkal szemben fennálló jogvitájának rendezése érdekében lehetősége van igénybe venni az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon nyújtott vitarendezési eljárást. Az online vitarendezési platform a következő címen érhető el: http://ec.europa.eu/odr

JOGI NYILATKOZAT

A személyes adatok kezeléséhez történő hozzájárulás:

A megrendelés elküldése során az ÁSZF elfogadásával, valamint a hírlevélre és speciális ajánlatokra történő feliratkozással a Vevő egyben hozzájárul személyes adatai kezeléshez. A Weboldalon történő regisztrációját, és annak során a személyes adatai átadását egyben hozzájárulásnak tekintjük személyes adatai kezeléshez. Az adatkezeléssel kapcsolatban további információt az Adatkezelési Tájékoztatóban kaphat.

A Honlapunkon megjelenő adatok, információk, képek, ábrák, írások, és grafikák, illetve a Honlap kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.

A Honlapon megjelent egyes képek esetenként csupán illusztrációk, – ezt az adott kép mellett "A kép illusztráció” szöveggel jelezzük. Kérjük, hogy a termék megrendelésekor vegye figyelembe, hogy ilyen esetben a rendelt készülék valós képe nem feltétlenül azonos a Weboldalon megjelent illusztrációs képpel, mert az átvételt követően erre vonatkozó panaszt nem áll módunkban elfogadni.

A Webáruházban feltüntetett termékleírások, specifikációk, műszaki adatok a beszállítóinktól származnak. Ezen tájékoztató jellegű információkért felelősséget nem vállalunk. Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek az érvényesek.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, a Webáruházban szerepeltetett anyagoknak, termékeknek és azok árainak egyoldalú, előzetes értesítés nélküli módosítására. Ha ilyen módosításra kerül sor, a módosítást megelőzően leadott rendeléseket a Szolgáltató a módosítást megelőző feltételekkel teljesíti a megrendelő részére.

A Szolgáltató kizárólag a megrendelést követő második (visszaigazoló) e-mailben szereplő árért és termékmennyiségért vállal felelősséget, így hibás kiírások kapcsán a Szolgáltató nem köteles a hibás kiírás szerint teljesíteni a megrendelést. Téves ár feltüntetése esetén a Szolgáltató a megrendelést követő második (visszaigazoló) emailben, vagy telefonon ajánlja fel a termék valós áron történő megrendelésének lehetőségét. Ilyenkor a Vevő eldöntheti, hogy megrendeli a korrigált áron a terméket, vagy lemondja a megrendelést minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül.

 A készleten nem lévő termékek esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek, az aktuális beszerzési feltételektől függnek.

A Weboldal tartalmaz olyan linkeket, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. Ezen szolgáltatók tevékenységéért, megjelenített információiért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, a Vevő ezeket az oldalakat saját felelősségére használja.

Az ÁSZF megváltoztatására a Szolgáltató egyoldalúan jogosult, a megváltoztatott ÁSZF a Weboldalon történő közzététellel hatálybalép.

Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2020. 05. 06.